Skip to main content
Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024
Έσω έτοιμος, έξω ντέρτια

Την περασμένη εβδομάδα υπήρξε ένα ένθετο ιλουστρασιόν περιοδικό στην Καθημερινή της Κυριακής το οποίο δεν εγνώριζα. Ήταν η ελληνική έκδοση του περιοδικού GG της μεσιτικής εταιρείας "Engel & Völkers" (ίδρυση: Αμβούργο 1977), με αριθμό τεύχους 4/23 (ό,τι και να σημαίνει αυτό). Θα το προσπερνούσα, όπως και πολλά άλλα διαφημιστικά ένθετα, αν δεν είχε στο εξώφυλλό του την κυρία Χαρίκλεια Αλεξίου. Μακιγιάζ, κόμμωση, στάιλινγκ, φωτογράφηση, συνέντευξη, the works. Προσπαθώντας να καταλάβω τη σχέση Αλεξίου και μεσιτικής εταιρείας, άρχισα να διαβάζω. 

«ΕΝΣΩΜΑΤΟΣ ΧΡΟΝΟΣ» ήταν ο τίτλος της συνέντευξης, που με μπέρδεψε ακόμα περισσότερο. Τι ήθελε να πει ο ποιητής; Και ποια η διαφορά του ενσώματου από τον ασώματο χρόνο; Ήταν ένα έμμεσο σχόλιο για την ηλικία της κυρίας Αλεξίου (γέννηση: 1950); Συνέχισα να διαβάζω. «Με την άχρονη παρουσία της υπερβαίνει με την ίδια ευκολία τίτλους, τέχνες και γενιές». Μάλιστα. Αλλά αν είναι άχρονη ως παρουσία, αυτό δεν είναι αντίθετο με την σωματοποίηση του χρόνου; Μήπως εδώ έχουμε να κάνουμε με δύο ποιητές, έναν που έγραψε τον τίτλο κι έναν που έγραψε το κείμενο, που δεν συνεννοούνται μεταξύ τους; Αναζήτησα την ταυτότητα του συντάκτη. Μάταιος κόπος, η συνέντευξη ήταν ανυπόγραφη.

Προσέφυγα στην ταυτότητα του περιοδικού (σελ. 2), που είχε τις εξής κατηγορίες (τα λινκ δικά μου): 
ΕΚΔΟΣΕΙΣ EV MMC GREECE S.A., GEORG PETRAS 
COORDINATION INKEN BECKER, PETROS AGGOS
ART DIRECTOR MARIA MUNDT
GRAPHIC DESIGN ANNA GEHRMANN-PHILIPPI
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΤΑΞΗΣ DOYA KAROLINI
PRE PRESS BERTHEAU DRUCK GMBH
ΕΚΤΥΠΩΣΗ ADAPT ADVERTISING & PROMOTION LTD.

Η ταυτότητα ήταν κάτω από το εκδοτικό σημείωμα του περιοδικού, το οποίο υπογράφει ο κ. Γιώργος Πετράς, CEO του ελληνικού παραρτήματος της μεσιτικής εταιρείας (αν και αυτή η ιδιότητά του δεν αναγράφεται πουθενά στο έντυπο), και ξεκινά με αναφορά στα «λόγια του Νίκου Καζαντζάκη». Uh-oh. The plot thickens, που λένε και στο εξωτερικό. Και Αλεξίου, και Καζαντζάκης, και real estate; Αλλά και ένας σεφ, ένας παπουτσοποιός, η πρόδρος του ΔΣ της Marketing Greece, ένας ωρολογοποιός, μία ξενοδοχοποιός (όλοι με συνεντεύξεις) και 34 σελίδες με ακίνητα; 

Επέστρεψα στο εισαγωγικό κείμενο της συνέντευξης. «Επαναπροσδιορίζοντας εαυτόν συνεχώς, η Χάρις Αλεξίου μας μαγνητίζει από την αρχή ξανά».

Εδώ ας σταθώ, που λέει κι ένας άλλος ποιητής. Στα ελληνικά, η Χάρις Αλεξίου δεν επαναπροσδιορίζει εαυτόν, αλλά εαυτήν ―εκτός κι αν έχει αλλάξει φύλο. Συνέχισα όμως να διαβάζω, για να καταλάβω τη σχέση Αλεξίου και μεσιτικής εταιρείας. Δεν μπορώ να πω ότι διαφωτίστηκα ιδιαίτερα, ώσπου έφτασα στην περιγραφή της εμπειρίας της ως ηθοποιού. «Το μάθημα είναι "έσω έτοιμος" και ανοιχτός σε ό,τι έρχεται στη ζωή σου», φέρεται να είπε η κυρία Αλεξίου.

Ε, εκεί σταμάτησα να διαβάζω οριστικά. Κι έτσι δεν θα μάθω ποτέ τι γύρευε η Χάρις Αλεξίου ανάμεσα στις μεζονέτες.