Πολύ διασκεδάζω με αυτούς που επιμένουν ακόμα να μας λένε ότι η Ειρήνη Παπά (née Λελέκου) είχε «αρχαία ελληνική» ή και «δωρική» ομορφιά, λες και ξέρουν πώς ήταν οι γυναίκες της Αθήνας του Περικλή (αν και οι Ίωνες επέμεναν ότι δεν είχαν σχέση με Αχαιούς ή Αιολείς, πόσο μάλλον με Δωριείς) και ποια ήταν τα κριτήρια της ομορφιάς στην αρχαιότητα.
Βασικός υπεύθυνος για το συγκεκριμένο μάρκετινγκ της ηθοποιού ήταν, σύμφωνα με τις γραφές, ο Αλέκος Σακελλάριος, που την είδε με πλισέ φουστάνι και την αποκάλεσε «ζωντανή Καρυάτιδα». Τίθεται αυτομάτως το ερώτημα αν ο Σακελλάριος είχε περάσει από την Ακρόπολη ή την Αμφίπολη για να δει πραγματικές Καρυάτιδες από κοντά, για να δει και τα χαρακτηριστικά τους και τη σωματική τους διάπλαση, αλλά αξίζει να θυμηθούμε ότι ο Σακελλάριος είχε χιούμορ.
Είτε σοβαρολογούσε είτε αστειευόταν, ο Σαλκελλάριος έτσι προώθησε την Παπά στη «Φίνος Φιλμς», και με τη σειρά του ο Φιλοποίμην Φίνος έτσι την προώθησε στο εξωτερικό. Για άλλη μια φορά, εκμεταλλευτήκαμε τους απανταχού φιλέλληνες.
Λέω εκμεταλλευτήκαμε τους κουτόφραγκους γιατί την προωθήσαμε ως πρότυπο ελληνικής ομορφιάς, ενώ στην πραγματικότητα η Ειρήνη Παπά ήταν εμφανέστατα πρότυπο αλβανικής ομορφιάς, καταγόμενη από το παραδοσιακά αλβανόφωνο Χιλιομόδι Κορινθίας.
Τέτοιες βγάζει η Αρβανιτιά, όταν βάζει τα δυνατά της!