Στην Ελλάδα, χρυσέ μου, είναι κανείς ό,τι δηλώσει...
Ο λόγος, η γλώσσα, η φωνή ― αντίδοτα στο θάνατο και στη δυστυχία.
Φιλία είναι η συμφωνία δύο ανθρώπων εναντίον όλου του κόσμου.
Φιλία είναι η συμφωνία δύο ανθρώπων να μην προχωρήσουν στο βάθος, αλλά να μείνουν πάντα στην επιφάνεια.
Μόνον αυτοί που σφάζουν με άνεση και ευχαρίστηση ένα ζώο έχουν δικαίωμα να είναι κρεοφάγοι.
Η ζωή είναι τόσο θαυμαστό πράγμα, ώστε η τιμή της είναι το μυστήριο του θανάτου.
Το να μην μπορείς να πιστέψεις είναι ένα είδος αναπηρίας.
Το καλύτερο είναι να σ’ αγαπούν όπως αγαπούν τη μοναξιά.
Χωρίς το πάθος ―που συχνά ταράζει και αναστατώνει την τάξη και την οργάνωση― η ζωγραφική κινδυνεύει.
Έρωτας είναι ανταλλαγή ανόμοιων και διαφορετικών αγαθών.
Τα έργα τέχνης που δείχνουν μη τελειωμένα, τελειώνουν μόνα τους με τον καιρό.
Είναι οδυνηρό, για να σε εκτιμήσουν, να προσπαθείς να κάνεις πράγματα που να αρέσουν σε ανθρώπους που δεν εκτιμάς.
Δειλία που αναδεικνύει ένα ανώτερο θάρρος: Όταν είπανε στους Χιώτες στρατιώτες «Πυρ», για να πυροβολήσουν τον εχθρό, αυτοί απάντησαν: «Ίντα πυρ και ξεπύρ, εν θωρείτε ότι είναι μπρος αθρώποι;»
Δε με ενδιέφερε το Ελληνικό... αλλά το καλό και το αρεστό. Συνέβη όμως πολλές φορές γυρεύοντας το καλό, να συναντήσω το Ελληνικό.
Οι Έλληνες σκηνοθέτες σπουδάζουν στο εξωτερικό, πίσω από τις κουίντες του θεάτρου, άκρες-μέσες. Όταν επιστρέψουν στην Ελλάδα, δηλώνουν σκηνοθέται. Επιμένουν επί της δηλώσεως και εντέλει καταφέρνουν να διορισθούν. Αυτό το είπε ο ηθοποιός Τζαβαλάς Καρούσος εκ Λευκάδος. Εγώ το εγενίκευσα και το διέδωσα.
Στην Ελλάδα οι άνθρωποι φοβούνται μήπως υπερφαλαγγισθούν. Γι’ αυτό, όταν κάποιος έχει ένα χάρισμα, διώκεται.
Αρετές μας είναι τα ελαττώματά μας που τα παραδεχτήκαμε.
Η παράδοση θα μας μάθει όχι το τέλειο, μα ν’ αμφιβάλλουμε για το ατράνταχτο κάποιων θεωριών.
Η σημερινή παροιμία που λέει «Η φτώχεια θέλει καλοπέραση» ―θα ’πρεπε ίσως να προσθέσουμε «... και μεγαλομανία»― εκφράζει αρκετά καλά την ιδιαίτερη στάση των Ελλήνων απέναντι στις δυσκολίες. Αν ο κάθε φτωχός τείνει προς τη μεγαλομανία και τη διάθεση για διασκέδαση, είναι χαρακτηριστικό ότι στο σύνολό του ένας φτωχός λαός επεδίωξε την ευτυχία και την επιπολαιότητα, οδηγημένος προς αυτό από μεγαλοφυιίες.
Οι Έλληνες [ζωγράφοι] αγάπησαν τη Γερμανία γιατί ήταν ευπρόσιτη, επαρχιακή, και δι’ αυτής απολάμβαναν την Ευρώπη όπως τα παιδιά τη θάλασσα στα ρηχά.
Τόσα πολλά αγράμματα τσογλάνια. Τι φρίκη, Θεέ μου...